Plågas...

är just vad jag gör i denna stund! Barnen sitter i soffan med varsin skål chips och jag får inte smaka!

Inte för att de inte bjuder för det gör de, utan för att jag bestämt mig för att det måste bli ett stopp på mitt chips- och godisätande. Något som gått till överdrift den senaste tiden! Gick inte en kväll i veckan utan att jag måste stoppa något av ovanstående i mig!

Jag gör det heller inte pga att jag måste gå ner i vikt..utan för att må bättre i det långa loppet.. Sen betyder detta inte att jag aldrig mer kommer äta något av detta utan bara för att försöka få en sund relation till sockret! :) Tänker att bara jag blir av med socker/salt suget så kan jag göra som barnen sen och unna mig något gott på helgerna Låter väl bra va!?

Men just nu måste jag antingen fortsätta skriva eller sätta mig på händerna för att inte stoppa ner handen i chipsskålen och stilla mitt begär!!


 

Kommentarer
Terese

Prova min variant med en stor fruktsallad på kvällen. Det är himla sött och gott det med och så får man ju sitta och plocka i sig nåt ätbart iaf :)

2012-01-05 - 22:17:19 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0