Tvära kast..

Febern har slagit till! Från att ha haft en riktigt skön och härlig påskhelg så började E. gnälla lite över magen igår. Vi satt i bilen på väg hem från stugan då hon började gnälla. Eftersom vi högst sällan åker på magsjuka eller kräkrelaterade åkommor så brydde vi oss inte nämnvärt. Men när vår lilla prinsessa inte vill äta (inte ens sötsaker) då är det något som inte riktigt stämmer!

Halv sju var hon trött. Efter att ha försökt få i henne något att äta så satte vi henne i ett varmt bad. Tanken var att det varma vattnet kanske kunde få igång magen eftersom vi misstänkte att hon kanske var lite hård i magen.. Men efter våra välmenande försök att få henne att må bättre (utan resultat) så kröp vi ner i sängen. Hon innerst, jag ytterst... Stort misstag! Vi hann ligga i sängen i typ en halvminut innan hon, vänd mot väggen, börjar tokspy!! Vad gör jag då.. jo drar upp en hand framför hennes mun i panik och skapar en slags bakåt gående spyfontän så att även jag får över mig (det räckte inte med väggen tydligen)! Så där låg vi hon och jag helt nerspydda och jag ropar i panik på J. Han måste då ha fått nån typ av hjärnstillestånd och kastar in en liten handuk som landar på golvet halvägs in i rummet! Hur tänkte han? Jag lyckas iallafall få upp mig och E. ur sängen utan några större fadäser.. Sen lämnade jag över den kladdiga sängen till J! Klokt?..nej! Fick styra upp det också senare då jag och E var sanerade!

Nej jag tackar verkligen högre makter för att vi så sällan drabbas av spyor! För det här var inte särskilt trevligt kan jag lova! Lite orutinerat också kanske med tanke på hur det blev..:) men som sagt vi är inte så vana!

Hur som helst så har det inte kommit upp några mer otrevligheter men nu är den lilla stackaren helt utslagen av hög feber, runt 39 grader.. Har förstått att denna feber kan hålla i sig ett tag (fler på förskolan som är sjuka) så det är väl bara att ställa in sig på att bli hemma ett tag..och bara hålla tummarna att man själv klarar sig! G har precis blivit skjutsad till farmor och farfar. Bara att hoppas på att han håller sig frisk så han får ett mysigt och roligt påsklov hos dem!

En slagen hjälte har jag iallafall bredvid mig i soffan nu. En slagen hjälte som sökt tröst i storebrorsans Barca tröja! <3

 

 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0