utan ord

Jag har en vän, en väldigt nära vän som i mina ögon är beundransvärd! Mer storsint människa får man leta efter! Jag ser och lär av henne och önskar jag ibland kunde vara lika stark och god som denna fina vän! Hon försöker förstå och vänder negativt beteende hos andra, som egentligen vem som helst skulle bli ledsen av, till någonting annat! Hon skulle kunna stå där med öppna armar utan att vara naiv och ge en kram för hon vet att kanske det negativa beteendet hos en annan människa i grund och botten bottnar i något ogripbart som måste ut på ett eller annat sätt även om det sårar... Men då finns min vän där med en kram och en varm tanke! (i den mån det negativa är försvarbart förstås)
Tack för att du är den du är Sofia! <3

"vänlighet och kärlek är smittsammare än någon sjukdom"
(japanskt ordspråk)





Kommentarer
sofia

Oj, stora starka ord. Blir oerhört berörd Anna. Tack för att jag får vara din vän.

Love u.

2011-09-26 - 22:12:16 - URL: http://kanintesittastill.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0