Akrobatik?..

Igår fick G. en snilleide! (eller inte).. Han skulle lägga sig på golvet och E. skulle ställa sig på hans rygg samtidigt som han skulle ställa sig upp och hon balansera på hans rygg.. Ni kan ju bara gissa hur det slutade! Jag satt på toa och J. pratade i telefonen då vi båda hör en duns!

E. far i golvet med hakan först! Jag kan ju säga att jag var ganska snabbt klar med mitt toabesök! Springer ut och ser hur J. försöker trösta en otröstlig liten E. Jag tar henne i famnen och upptäcker då hur det blöder kraftigt från hakan! Mycket riktigt är det där ett stort jack! Upp på köksbänken med henne och fram med plåster samtidigt som G. också storgråter då han förstår vad han ställt till med! Han som tillråga på allt skulle på sin livs första innebandyträning en kvart senare!

Jag lyckas torka/ stoppa upp det mesta av blodet och dra på ett plåster samtidigt som jag i panik ropar på J. att komma för jag måste springa in på toa och spy!! Jag som aldrig någonsin varit känslig för blod förut! Men troligtvis blev det nån kombination av chock och blod som gjorde mig illamående!

Nu är iallafall allt bra efter lite extra ompyssling med hjälp av lite godis och inköp av en beyblade till E. då hon länge önskat sig en egen! Funderade ett tag på att åka in och få det tejpat men blödandet avtog efter nån timme och jag köpte egna striptejper i stan som jag istället drog ihop jacket med.

G. lyckades också koppla bort det tokiga som hänt under innebandyn och var så nöjd med sin innebandyträning och han vill absolut fortsätta! Så det blev till att köpa han en klubba och ett par skyddsglasögon idag också så att han har egen utrustning till nästa gång! :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0