lever i en drömvärld

Alltså imorse vaknade jag och kunde inte annat än skratta då jag kom ihåg allt jag drömt.. Mycket är det som cirkulerar runt i mitt huvud just nu..och allt hade bakats ihop i en och samma dröm.. Jag arbetade i en förskoleklass stod i valet och kvalet om/hur jag skulle dela upp min klass.. Två spår blev det tillslut med blandade åldrar och i var "klass" skulle det finnas en dockvagn med, en skulle få ha en rosa vagn och en skulle få en blå/rosa vagn. På rasten skulle vi spela fotboll och efter det skulle vi imitera pokemon figurer. När arbetsdagen var slut gick jag hem, utan barn, satte mig vid datorn och skrev på en doktorsavhandling gällande matematik och barn..

Ja ni fattar ju själv att jag kunde inte annat än skratta för just allt som är med i drömmen, utom möjligtvis doktors avhandlingen finns förtillfället med i mina funderingar. Jobbet..(som jag söker nytt), Gustavs start i förskoleklass och hur den gruppindelningen kommer bli där till hösten, Gustavs kalas som ska pokemon-tema, Elsas present som ska bli en dockvagn, dock vet jag inte vilken färg, och fotbollen som jag försöker kombinera med min familj, samt kursen på högskolan där jag precis lämnat in min slutuppgift och fick omdömet lagt igår med kommentaren att det liknar starten på en doktorsavhandling.. dock kommer det aldrig bli sanning, det är då ett som är säkert!

Fick det verkligen bekräftat imorse att man i drömmen  verkligen behandlar det som finns med i ens värld.. Hur allt slutar återstår att se!



Kommentarer
Sara

Visst är det fantastiskt:-) Själv drömmer jag om allt jag tror att jag glömt att göra på jobbet, sen vet jag inte om det är sant eller inte. Brukar berätta saker för eleverna som jag tror att jag glömt berätta (för att jag drömt att jag glömt), dom suckar och säger att jag berättat samma sak minst två gånger förut:-)Tur att det dröjer några år innan din son får mig till lärare Anna! Skicka mig din "doktorsavhandling" den vill jag läsa:-)

2011-05-24 - 20:07:51 - URL: http://prossara.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0