uträknande sambo?

Alltså den där sambon jag har skrattar jag gott åt ibland. Ni vet jag har ju länge pratat om att jag behöver en ny dator för den jag har idag är på väg att driva mig till vansinne, men en ny dator är inte gratis så det har liksom inte varit aktuellt just nu..Förrens till idag?! J. ringer hem och säger åt mig att kolla upp siba-reklamen och frågar vad jag tycker om en viss dator där.. Jo den verkar väl bra, men vi har väl inte råd just nu? Jo men jag stannar till efter jobbet idag och köper en sån om det finns nån kvar! Kan ni se frågetecknet i mitt ansikte? Jaha säger jag, ja anser du att vi har de pengarna så gör gärna det!

Samtalet går vidare och strax innan det avslutas säger han i en snabb mening "du jag och pappa ska köpa en ny häst och sälja den gamla". Nu kanske ni förstår varför jag ska få en ny dator? Jag förstod det iallafall..Dessa hästar kostar bara en massa pengar och ger inget tillbaka för de hästar som J. är andelsägare på har en tendens att skada sig.. Han är rolig han..han vet precis vad jag anser om hästarna och genom att nu ge mig en dator så kan han, tror han iallafall, rättfärdiga sitt nya hästköp? Ja, vad ska jag säga jag behöver ju en ny dator! :D
Kommentarer
Sara

Jag håller på Jonas, klart han ska ha en ny häst! :-)

2011-03-22 - 18:11:10 - URL: http://prossara.blogg.se/
Terese

Det där lät som nåt vi tjejer skulle ha sagt. Kvinnlig list brukar man kalla det va :)

Och en ny dator är ju aldrig fel.

2011-03-22 - 20:20:27 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/
Domesticka

Hahaha Det där känner jag så väl igen...

2011-03-22 - 23:24:07 - URL: http://domesticka.blogg.se/
Anna

Sara..nu får du skärpa dig!!:D och ja terese han kanske har några kvinnliga drag,,det är ju trots allt han som sköter om köket och dess sysslor härhemma! Skönta att höra Anna att fler kan ha det lika! :D

2011-03-23 - 19:57:48 -
Sara

Hämnd! Du köper presentkort på resor till M ju:-) Ska ge Jonas presentkort på amatörutbildning så han kan åka o träna lite då och då och umgås med den nya hästen tror jag...fyller han jämt snart?? :-)

2011-03-25 - 17:12:03 - URL: http://prossara.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0