euforisk

Har idag gått omkring med ett konstigt glädjerus i kroppen! Allt känns bara så underbart! Jag försöker härleda var känslan kommer ifrån och ja, jag vet nog vad det beror på. Igår spelade jag nämligen min första fotbollsmatch på väldigt länge och den känslan har jag verkligen saknat.. Att jag sen också gjorde mål gjorde nog sitt till denna härliga känslan idag. Ett simpelt mål kan tyckas, men satan vad det är skönt då den lilla bollen rullar in i mål. Jag har aldrig hört till dem som ofta gör mål så just att jag igår fick göra det första kändes såklart lite extra!

Nog om det, dagen har ju flutit på som om inga problem i världen fanns trots att så inte är fallet.. trots denna euforiska känslan så finns där dock också en gnagande känsla av otrygghet...

Idag har jag iallafall fått en del gjort. Började med plugg som vanligt efter det dags för hämtning av barn som skjutasdes raka vägen till mamma då jag fick lov att åka in till jobbet på möte. Hemma vid halv sju igen, stoppa barn i säng, fundera på vad jag ska stoppa imagen då barnen fått mat av mormor. Jag ch J bestämde oss för att dela på en pizza. Sagt och gjort då klockan var halv 8 var den uppäten och jag uppkrupen i soffan...DÅ börjar det dåliga samvetet krypa sig på..pizza en måndag...träning (hurtgympa) kl.8 som jag bestämt mig för att inte åka på idag då kroppen efter gårdagens match kändes lite sliten....tjugo i åtta tog samvetet över, jag slängde på mig träningskläder, hoppade in i bilen och gasade iväg till träningen. Ett är då säkert; Äta en pizza innan träning tänker jag aldrig göra igen. Jag hade otäck håll merparten av den där suuuuperlånga timmen.. Tänker där står jag still och tittar på alla andra som hurtigt hopar omkring och gör allt som ska göras och jag kan inget göra för då spricker magen så jag blir ståendes där blickstilla, svettandes och undrar vad fan jag på med. Det dåliga samvetet stillades något, men kroppen skrek IDIOT!

Jaja nu sitter jag iallafall i soffan igen och känner den där härliga känslan ta överhanden, jag gjorde rätt som åkte även om det var apdrygt. Nu tänker jag dock sitta kvar här tills sängen kallar. Imorgon blir en häktisk dag så en god natts sömn önskas också tack!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0