words

Ännu en vecka till ända! Dock har helgen varit den värsta på mycket länge samtidigt som den varit trevlig också. Knepigt det där med känslor.. Och att man klarar av att växla mellan dem för att hålla uppe en fasad utåt. Lördagen var så trevlig med halva släkten här, samtidigt som det kändes tråkigt att inte alla kunde komma. Och djup där innuti en sorg över att saker och ting blivit som det blivit.

Jag kanske överreagerar, jag vet inte, men nu är det gjort och det svårt att vända om.. Jag har olika känslor inom mig nu, känslor som är svåra att förena. Olustiga känslor, sorg, ilska, besvikelse, men samtidigt en lättnad över att jag inte längre bara är tyst när jag tycker och tänker något. Av många uppfattas jag som rak och ärlig, säger vad jag tycker och i viss mån gör jag nog det men inte alltid med rädsla för att såra såklart. men ibland bara måste man göra sig själv hörd för att själv inte bli sårad. Och därmed betyder det tyvärr att andra kan såras. En jävligt svår ekvation att få ihop. Ge mig råd!

Imorgon är det måndag, ny vecka, nya utmaningar! Jag ska se till att fylla mina dagar med positivt tänkade så kanske denna vecka blir en bra vecka. Jag väljer att tro så iallafall!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0