studier

Mitt i allt detta dryga här hemma så har jag även börjat min väg genom förskolelyftet... Jag ska alltså läsa en kurs på Högskolan Dalarna som heter det språkande och matematiska barnet. Känns jätte roligt och intressant..ser dock mest framemot mattebiten för det är det jag kan minst om!

Kursen startade alltså igår med lite teknisk information (ja den är helt nätbaserad) och fortsatte idag med kursintroduktion och upprop. Jag har ju läst på distans tidigare så den biten är inte så främmande för mig..som tur är! Dock har jag inte fått de böcker som krävs än men det ju brukar lösa sig i slutänden ändå!

Jag kommer alltså läsa på halvtid och jobba på halvtid med en 90% lön..visst jag förlorar lite inkomst men jag tror jag vinner på det i längden. Ska iallafall bli riktigt roligt! Kanske delar jag med mig lite av det jag lär mig även här så att även ni kan bli lite mer bildade..:-)

Hoppas inte det dyker upp några större problem bara men ser man på dem som citatet nedan lyder så borde väl inte det innebära några större svårigheter heller!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0