♥ morfar ♥

Idag för 97 år sedan föddes min Morfar, den människa som näst efter min mamma har haft absolut störst inverkan på mitt liv och på den person jag är idag! Han har varit den "pappa" jag växte upp utan.
Min kärlek till min morfar går inte att beskriva i ord! Det fanns nog inget som min morfar gjorde som jag inte avgudade.

detta kort är från juni 2005, G. är om kring en vecka gammal

Morfar dog för ungefär 5½ år sedan. I augusti 2005. Han hann med att träffa G. och jag vill tro att han väntade ut tills min lille prins såg dagens ljus innan han själv släppte taget om det liv han levde. Jag önskar så att alla barn får möjligheten att ha en sådan "morfar" i sin närhet vars kärlek är villkorslös! Dit du alltid kan komma, känna dig älskad, trygg, blir sedd, får svar på dina frågor och där tiden alltid finns! Dit räknas självklart också min mormor, men det var fadersgestalten jag saknade (eller saknade gjorde jag ju aldrig riktig efter som jag hade morfar) och det var den platsen han fyllde..med råge!:)

Många är mina minnen av min morfar (och mormor) och jag skulle kunna göra detta inlägg milslångt med dem, men jag väljer att bära dem i mitt hjärta där de har en alldelens egen plats, något ingen kan ta ifrån mig!
♥♥♥


Jag minns min morfar som stor, stark och trygg. Här var han tunn och svag men fortfarande ingav han en trygghet som jag vet även G kände i hans famn!

Grattis Morfar!


♥♥♥
Kommentarer
Micke

Han har nog fortfarande koll på både dig, G, E och J.



Kram!

2011-02-11 - 23:26:09 -
Anna

Det tror jag med! :)

2011-02-12 - 17:49:46 - URL: http://menduuu.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0