börjas det nu?

Idag hade G. och E. fotografering på förskolan. Jag hade såklart valt ut i mina ögon sett fina kläder! Elsa fick en lila och vit rutig tunika och Gustav en ny fin villervalla tröja.. Det var då det började.. Han skulle absolut inte ha den tröjan "för den var inte fin!" "Jo" sa jag "den är jättefin!" "Nej! Jag kommer inte känna igen mig själv på kortet då" säger han sen och krokodiltårar börjar trilla (vilket de gör ganska ofta nu för tiden :()

Det blev iallafall som jag bestämt och den sura minen försvann..Trodde jag iallafall! MEN, när jag kommer hem ifrån jobbet idag säger sonen glad i hågen att han hade gjort sur min på korten som Fotograf Petra tagit! SUCK!! Ja vad ska man säga.. Jag förklarde då för G. att jag blev väldigt ledsen av att höra detta.. och att korten faktiskt kostar pengar för mamma och pappa och att det inte är roligt att betala för kort som G. ser sur ut på.. Då börjar tårarna rinna igen..

Gahh!! jag blir tokig!! Vad ska jag göra, vad ska jag säga.. Visst han är bara 5 år men väl så medeveten om vad som är rätt och fel! Idag hade jag väl förvisso kunnat plockat fram en annan tröja, men i hans ögon är tröjor med dödskallar eller mumier på snygga och de enda som duger och det tänker jag inte acceptera på en fotografering! Så är det bara! Är jag dum??
Kommentarer
Malin

Jag är av samma åsikt och jag hade nog stått på mig. Jag är sån. Än så länge har vi inga problem med kläder, inte på så vis.

2010-09-28 - 22:51:46 - URL: http://holtakt.blogg.se/
Petra

Hej snälla Anna :) Så lustigt att du lämnade en kommetar just i dag då jag pratat om dig. Hade ett bus på G men behövde Magnus hjälp och han hann inte men kanske i morgon eller så ..;) Kram petra

2010-10-12 - 21:44:54 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0