första riktiga snön ♥

 

De första riktiga snön föll inatt och har så gjort under hela dagen! Jag tycker det är riktigt mysigt! Nu lär den väl inte ligga kvar alltför länge tyvärr, men jag tänker njuta den lilla stund som är! Och det är inte bara jag utan barnen också som gillar den. Det är något magiskt med den, man blir som barn på nytt och vill bara ut och leka! Tur jag har det jobb jag har, för lekt i snön har jag gjort i massor idag!


Vintervitt


En morgon när vi vaknar,

är hela världen vit,

och vi förstår att vintern

har kommit hit.


Då går vi ut och rullar

oss runt i mjuka snön

Då far vi på vår kälke

rätt ut mot sjön


En snögubbe vi murar.

Han liknar mest ett troll.

Vi sätter dit som näsa

- en bandyboll


Så bygger vi en lykta

på gården till vårt hus

och tänder sen om kvällen

ett litet ljus.

Lennart Hellsing

Kommentarer
Malin

Å, tack för texten. Sjöng på den häromdagen men insåg att jag glömt hur den var! Nu ska ajg sjunga för A igen!

2010-11-10 - 23:33:54 - URL: http://holtakt.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0