Valborgsmässoafton!

Sista April var det igår! Tänk att det redan är Maj månad, jag förundras varje dag över hur snabbt tiden verkligen går! Jag hinner inte riktigt med..vill pausa och det nu! Det är ju för sjutton snart midsommar!

Anyway.. igår var det iallalfall valborgsmässoafton och med det den traditionella majbrasan! Gusatv har aldrig varit med och sett den tidigare och i år hade de pratat om brasan på förskolan och Gustav ville såklart kolla på den i år! Så jag satte Gustav i Elsas cykelsits på min förövrigt nya cykel och så trampade jag ner till brasan! Brasan skulle tändas kl. 21.00 så vi var väl där runt tio i. Tio minuter senare ville han hem (alltså innan de hunnit tända brasan!) han blev skitskraj för de smällare som ett gäng barn där höll på med! Så det var väl bara att gå till mormor och hämta cykeln och vända hemåt. På vägen mötte vi mormor, som kom från jobbet, och då fick Gustav andra tankar och frågade om mormor och Kjell ville se den stora brasan som vi nu såg var tänd! Så vi tog en vända dit igen, Gustav, mormor, Kjell och Jag! Nu var allt frid och fröjd igen och det förut så skrämmande smällarna hördes inte lika tydligt då brasan sprakade! Ett gäng kompisar träffade han också på! Vi styrde dock vår kosa hemåt innan fyrverkerierna startade pga av att Gustav började bli riktigt trött! Fyrverkerierna hann vi dock med att se lite av nästan hemma , längst upp i holländarbacken! Jag lånade ut min kamera till Gustav en stund under kvällen och då jag tittade igenom den sen så upptäckte jag en lite trevlig karabat som hamnat i Gustavs blickfång! Se själva kvällen i mer eller mindre oskarpa bilder! :) 






En nyfunnen vän?




På väg hem...


Nästan hemma ser vi hur det börjar glittra långt borta mellan träden!






Hoppas ni hade en minst lika trevlig valborg som vi hade!!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0