Härliga Semesterdag!

Idag tog jag en semesterdag! Det har varit väldigt mycket på jobbet de senaste veckorna och jag bara kände att det nu behövdes en dag ledigt tillsammans med mina barn! Det känns som om jag knappt träffat dem under dessa veckor då jag flera kvällar har jobbat så sent att de har hunnit lagt sig innan jag kommit hem!:'(

Så dagen till ära tog vi en lugn och skön "sovmorgon" innan vi intog en mysig förmiddagsfika/lunch hos bästa Sofian! Efter lunchvilan så hämtade vi upp mormor och begav oss till den årliga marknaden i Rättvik. Har sedan många år tillbaka besökt den på fredagen tillsammans med mamma och varför bryta en trevlig tradition! De är så mysigt (kan tyckas konstigt) att bara strosa omkring där och kika på allt och alla som finns där, oavsett om det är samma saker år efter år! Och alltid kommer man hem med nåt fynd! Gustav och Elsa var också nöjda som fick åka karusell och köpa lotter! Det enda tråkiga jag fick med mig hem var en ordentlig huvudvärk.. :-/

På väg hem frågade jag Gustav vad han ville äta för mat och svaret kom snabbt: pizza! Så jag ringde Jonas och vi beslöt efter önskning från Gustav att sitta nere på pizzerian och äta. Gustavs nyaste förskolekärlek Helin bor där och lite lek med henne hanns också med!

Rättviksmarknad from above!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0