energitjuv...

Igår då solen lyste som allra klarast passade far och son på att spela lite fotboll och allmänt busa ute på gräsmattan! Den äldre utav dem två blev tillslut så trött att han behövde vila sig lite. Han slog sig ner ute på altanen där hans dator stod i gång och började surfa lite (förmodligen på nån trav sida...) Den smarte sonen säger då vänligt efter att ha suttit bredvid en stund och tittat
-Pappa om du trycker på det där röda krysset uppe i hörnet så får du mer energi!

Ja vad ska man svara på det...för om sanningen ska fram så är det ju faktiskt så att datorn tyvärr tar mycket tid och energi. Tid som förmodligen annars hade spenderats med just barnen och det har väl den lille luringen räknat ut för längesen! Har nu lovat mig själv att inte sitta vid datorn då jag egentligen kan ha kvalitetstid med mina barn istället. Hoppas också J. tänker till och gör detsamma! Han stängde iallafall av datorn just då och fortsatte leka med sin son en stund till!

Ibland behövs det små väckarklockor som väcker en ur sin lilla bubbla!
Kommentarer
Malin

Men jösses så klokt!

2010-05-16 - 23:15:10 - URL: http://holtakt.blogg.se/
Johanna

Så sant, så sant!

2010-05-17 - 11:49:05 - URL: http://esteline.blogg.se/
Terese

jag brukar tänka desamma när man sitter med datorn och speciellt farmen. Så onödigt när man kan leka med sina barn ist. Han är klok er son.

2010-05-17 - 22:42:42 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0