chickenpox

Fick åka hem från jobbet idag för att hämta hem Elsa från Förskolan. I morse upptäckte jag fyra-fem prickar på Elsas mage som jag inte riktigt kunde bestämma vad det var. Elsa brukar få prickar i huden då den är väldigt torr. Tänkte att det kunde vara sådana, men riktigt hundra var jag inte varpå jag meddelade förskolan om detta då jag lämnade henne. En och en halv timme senare ringer de mig och säger att det blivit fler prickar och att jag kanske borde hämta henne utifall det är vattkoppor.

Under dagen har det inte kommit fler (har varit väldigt observant), men nu på kvällen hade det kommit några fler på ryggen. Vet fortfarande inte om det är vattkoppor för hon tycks inte tycka att de kliar och hon har inte feber. Prickarna är heller ännu inte vätskefyllda, men av det jag har läst om ämnet så blir de inte det på en gång. Så nu är det väl bara att vänta och se.. :/ Jonas har inte haft vattkoppor så han är förstås livrädd som han själv uttrycker det, den stackarn!
Kommentarer
Viljarfride

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2011-02-27 - 15:48:37 - URL: http://viljarfride.blog16.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0