Midsommar i Stjärnsund

Som bekant brukar vi turas om att fira midsommar här hemma G-bo och i vackra Stjärnsund! Vi var där tidigt på fm för vi skulle äta lunch innan stångresningen! En härlig midsommarlunch med mycket gott! Magen fick knapppt plats i dräkten som jag senare svirande om till! ;-) Barnen fick på sig sina fina dräkter också innan vi begav oss iväg. Gustavs dräkt har jag fått av min farmor och farfar och den har gått i generationer från min farfar, till min pappa och till min bror och så nu till Gustav! Elsas dräkt hade jag när jag var liten så den är inte riktigt lika gammal och min dräkt är efter min mamma!  Kull med lite histria kring dräkterna och att de ännu används!

Anyway.. Väl påklädda stressade iväg, för det är tradition i Stjärnsund att barnen åker traktor från fotbollsplanen till folkets park där stångresningen är! Och vill man åka traktor måste man vara ute i god tid! Det tyckte jag att vi var, men tydligen inte..Sju traktorer var proppade med..tyvärr mestadels vuxna människor.. så vi (Jag, Gustav och Elsa) och ett till barn med dess pappa fick tyvärr inte plats! Jag var arg så jag kokade och Gustav så gruvligt besviken och ledsen! Jag kan inte förstå varför nån vuxen inte kunde ha hoppat av och givit barnen plats istället, för det ska tilläggas det var många vuxna med som inte hade barn med sig! Nej usch och fy! Jag blir fortfarande rosenrasande så fort jag tänker på det och det gör ont i mammahjärtat att se sitt barn så ledsen..inte så att han grät men hela hans kropp utstrålade besvikelse och resten av dagen blev förstörd..!

Nej nästa år är vi här hemma igen och då ska jag starta en ny tradition här med att se till att det blir traktor åkning från typ Larsarvet till Nisserska, om jag så ska gå och köpa en traktor själv! För det är verkligen en trevlig grej att göra för barnen som garanterat blir uppskattad! Så om nån har en traktor och vill hänga på med detta så säg till! :-)

Tillbaka i Stjärnsund... Dansen var super kul! Jag och Elsa dansade tills sista sången och hon verkligen älskade det! Hon tog sig även loss ur min hand och tog några varv själv på "innerplan", stannade upp hos sångaren Fredrik Swanh och hängde lite tvätt med honom! Hon är verkligen inte blyg/rädd för nåt! Gustav fick jag tillslut med på några sånger och han tyckte också att det var kul, men jag förstår verkligen hans nedstämdhet!

Efter dansen stannade barnen kvar i stugan med farmor och farfar och kom inte hem förrens på söndag fm. Jag och Jonas fick alltså en barnfri helg som spenderades med underbara vänner! Tack!

Bilder från Stjärnsund:

KÄRLEK
Kommentarer
SaraSara

Vilka underbara bilder på dig och dina fantastiska ungar!! KRAM!

2010-07-07 - 09:08:50 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0