Ett års jubileum!

Tänk att det redan gått ett år sedan som jag för första gången tog mina trevande steg ut i blogg världen! Så vad hände då för ett år sedan? Jo tydligen hade jag just denna kväll varit på HLR-utbildning genom Bvc. Lärorikt var det och med glädje kan jag säga att jag än så länge inte behövt använda mig av de kunskaper jag skaffade mig då!

På Bvc har jag även varit idag! Idag var det Elsas och min tur att bli vaccinerade! Det gick bra, men jag börjar nu känna av det lite i armen (undrar hur det känns för Elsa?)! Kände precis efter sprutan en viss stelhet i nacken och på nått sätt domningar i vänster sida av munnen. Tänkte att det bara var inbillning, men då jag senare pratade med Sara H i telefonen sa hon att hennes Marcus hade känt detsamma så då var det säkert inte inbillning..  Ifråga om vaccination till Elsa så bestämde vi oss tillslut att vaccinera henne. Vi vägde såklart för- och nackdelar mot varandra och kom tillslut fram till att även hon skulle få det (å nu är det bara att hålla tummarna att det inte ger några otäcka biverkningar längre fram i livet). Hon går på förskolan och kan därigenom bli smittad, jag jobbar på förskola i ett "utsatt" område och kan därmed dra hem en massa otäcka bacilusker och med tanke på att hon är rätt liten och späd och att små barn blivit ordentligt sjuka så fick det bli såhär! Gustav ska få dos nr.2 imorgon pga. att han räknas till riskgruppen med sin astma och då tänker även Jonas passa på att ta sig en dos. Jonas lyckas alltid dra på sig alla tänkbara sjukdomar (och av nån märklig anledning bli liggandes i flera dagar) så för honoms del fanns inga tvivel..

Jag har även hunnit med en sväng upp på röntgen idag. Nu var det ryggens tur att bli synad.. Blev ju inte bättre av akupunktur och träning så nu ska det kollas om det är nåt annat. Återkommer med resultat senare.


En åt oss var!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0