trapped!

Idag hade vi personal "fest" på jobbet och jag ville ju såklart också vara med! Lite femkamp och gratis mat på Trotzgatan 3 tackar man ju inte nej till! Efter femkampen ute på gräsmattan vid jobbet så skulle vi göra oss klara för att promenera ner till stan! Jag stod sist i kön till toan och bäst jag sitter där inne i godan ro hör jag hur de smäller igen alla dörrar.. tänker inte mer på det förrens jag kliver ut från toan och larmet går igång!!!  Shit jag är inlåst! Snacka om lätt panik! Ingen nyckel och dörrarna går verkligen i lås då larmet går så jag kunde inte ta mig ut!!! Springer där fram och tillbaka i korridorerna som en yr höna och försöker tänka samtidigt som det tjuter i öronen på mig. Kom dock tillslut på att jag kunde ta balkongvägen ut från våran avdelning! Väl ute kan jag säga att det fortsätter tjuta i öronen samtidigt som de övriga skrattar gott! Nu vet jag iallafall hur larmet låter! =)

Väl nere på stan och vi ätit vår mat och det var dags för avdukning så dyker servitören på huvudet ner i golvet med ett gäng tallrikar precis bakom mig.. jag kan säga att alla skrattar gott en gång till och frågar när det är dags för mig att börja jobba igen så det vet när de ska hålla lite extra koll på mig!..hm.. känns tryggt! Kanske är det ett omen på att jag bör vara ledig ett par månader till! =)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0