Den fruktade magsjukan.........

Oj,oj vilken helg det varit! Magsjukan drog fram över Elsa mitt i natten mellan torsdag och fredag!.. Tre pyjamaser hann hon med att spy ner innan morgonen. Under dagen lugnade det ner sig lite men våran lilla prinsessa var rejält medtagen. Hela fredagen satt jag parkerad i soffan med henne i knät. Förutom de gånger jag fick byta nerspydda kläder och otäcka blöjor!..uack! Våran vanligtvis glada och spralliga tjej var nu helt orkeslös..=( Efter magsjuke attacken följde feber, men nu så tror jag hon mår bra igen för hon börjar bli sig själv och vill äta mat! Maten bör dock intas i mindre mängder annars får jag det kastat tillbaka igen illakvickt..

Gustav, den lille prinsen, sov som sagt hos mormor mellan torsdag och fredag. Tur var väl det kanske. Vi bestämde oss för att skicka honom till stugan nästkommande natt för att om möjligt eliminera smittorisken..och ta i trä.. han är än så länge inte drabbad!

Mitt upp i detta så bör det väl också tilläggas att vår tvättmaskin slutat fungera igen.. Detta skedde nån gång i början på veckan. Vi hade då bestämt oss för att köpa en ny  och börjat kolla runt lite på nätet för att hitta en prisvärd bra maskin. Men nu blev det illa kvickt en vända in till Falun på lördagen för ett inköp av ny maskin.. Till en något högre summa än vad vi från början tänkt oss.. Suck! När ska vi få en slant över till något roligt?? Nu har vi iallafall en ny bosch som ger oss riktigt rena och fina kläder! Alltid något!! =P

Har på em. idag varit hemma hos mia och fotat lite inför tisdagens fotoläxa. Gick sådär. Vädrat var inte så roligt och mina bilder blev i mörkaste laget..måste nog träna lite mer på att ställa in exponeringstid och bländare. Men övning ger färdighet och jag är inte den som ger upp i första taget! Fick iallafall ett ganska bra kort på min fotobuddie! Haha!



Snapshot fotografen Mia i egen hög person
Kommentarer
Johanna (mamma till Joline)

Vilken söt blogg du har! Kul att du går en fotokurs det skulle jag oxå vilja göra...vart läser du den? Som sagt så kanske vi syns på torsdag! Ha de bra...

2009-02-23 - 13:52:45 - URL: http://esteline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0