Ananaspaj

Gjorde en helt underbar god Ananaspaj i helgen som jag bjöd Sara och Marcus på! Sara ville absolut ha receptet så jag lägger väl upp det här så även fler kan göra denna himmelskt goda dessert! Den är dessutom super enkel att göra! Det måste den ju vara om jag skall lyckas!...=P

Ananaspaj
Pajdegen
150g margarin
                      1 dl socker                        
                     3dl vetemjöl                      
1 tsk bakpulver

Dessa ingredienser blandas ihop och tryckes ut i pajformen.
Förgrädda sedan pajskalet 10 min på 250 grader. Låt svalna.


Förgräddat pajskal och en fyllning som väntar på att bli ihälld!

Fyllningen
1 burk krossad ananas (mellanstor)
                                      2 dl creme fraiche                                     
                                                           1 ägg                                                           
2 tsk vaniljsocker

Blanda samman fyllningen och häll det i det förgräddade svalnade pajskalet
Grädda pajen på 200 grader i ca 20-25 min. Serveras ljummen med lite glass!


Färdiggräddad och klar...


...som tillsammans med lite glass blir till en himmelsk upplevelse!
(Om man gillar ananas förstås..=P )

Kommentarer
Anna

Hej! Nu har jag hittat din blogg, det blir kul att läsa om dig och dina små kids. Hoppas allt är bra! Kram Anna (Pite)

2009-02-19 - 07:39:31 -
Anna

Hej! Va skoj! Allt är toppen med oss! Hoppas det är det med er med!! Vi höres!!

2009-02-19 - 12:33:16 - URL: http://menduuu.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0