dan före dan före dopparedagen!

NU står det inte på förrens tomten är här! Blir som ett lite barn jag med på Julafton och kan knappt bärga mig till denna figur uppenbarar sig! Måste hänga ihop med goda minnen från då jag var barn! Gustav är iallafall spänd av förväntan, dock också lite orolig eftersom han inte hunnit skriva någon önskelista och hur ska tomten då veta va han vill ha?!

Julen har genom åren genererat båda bra och dåliga känslor hos mig! Självklart då man var liten så var ju julen nåt fantastiskt! Men ju äldre jag blev så tyckte jag inte att det var lika fantastiskt. Alla vänner som berättade om de stora julsammankomster de hade, hur skoj och trevligt det var med hela släkten samlad! Men jag, lilla jag firade "bara" tillsammans med min mamma, mormor och morfar! Så här i efterhand så kan jag ju bara konstatera att jag inte skulle byta ut de jularna för allt i världen, för de människorna är/var ju trots allt de viktigaste människorna i mitt liv! Men just då kändes det inte så.. Allt kändes bara så ensamt och fattigt på nåt sätt. Visst jag firade med min farmor, farfar, pappa, lillebror och faster på julaftons f.m men det var liksom inte detsamma som hur alla andra jag trodde mig veta firade jul!

Nu har jag ju iallafall min egen helt underbara familj att fira jul med. Vi är fortfarande inte många men idag vet jag att det inte är det viktigaste! Och självklart så firas det fortfarande också hemma hos min farmor och farfar på julaftons f.m vilket är en tradition jag är oerhört tacksam över!

Imorgon blir det myskväll framför brasan, med inslag av paketinslagning, bingolotto, skinksmörgås och glögg! Lovely! Och så har ju såklart Katrin och Emilie kommit hem och imorgon kommer även Maria med familj! Ska bli så kul att träffa alla igen!!


Våran lilla tokfia

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0