Med ett vinglas i min hand...

....och en fullproppad mage!! Äntligen fredag och den mysiga fredagskvällen! Min älskade sambo har överträffat sig själv ikväll med en suuupper god middag! Hemgjord potatisgratäng, oxfile och något eget hopkok tilll sås som smakade som sammet i min mun! Ahhhh!! I'm in looove! Synd bara att han aldrig kommer ihåg från gång till gång hur han tilllagar sina utsökta maträtter :(  Har kommit på att J är en smyg feeder..jag går sakta men säkert upp i vikt och jag tänker absolut anklaga honom för det för det kan ju inte ha nåt samband med mitt fikande på dagarna hemma hos S eller mitt godisätande på kvällerna :-P
Ett vinglas i min hand händer inte alltför ofta heller då jag oftast inte äter så sent att jag hunnit lägga E. Men ikväll hände det! Ungefär lika ofta som att skrapa fram en storvinst på triss om man säger så... Nu väntar jag bara på efterrätt, men den lär jag väl få vänta på då det är jag som förväntas fixa den..

Måste bara nämna gårdagens sångstund på öppna förskolan..E älskade den och hon skrattade sig igenom de trevliga sångerna! Måste bara se till att åka dit nästa torsdag! Efter åkte jag hem till S och tog en efterlängtad kaffe då våra fina änglar vilade ut sig efter skönsången!

Behöver ni städhjälp är det barar att höra av sig! G har varit hemma hos mormor idag och storstädat! Han älskar verkligen det.. synd bara att hans mamma och pappa inte har den läggelsen! Skulle behövas en ordentlig storstädning här hemma också! Någon frivillig som kan hjälpa G kanske??

Hittade en bloggdesing tävling idag också så nu håller jag mina tummar stenhårt för att vinna den! Layouten var jättefin! skulle passa mig som handen i handsken! Men med min tur så är det väl lika bra att börja plugga kodning då jag förmodligen måste försöka mig på egen design..

Lämnade E till mormor en timme fm idag ( innan G:s städ upptåg) så att jag, J och G kunde ta oss en fin skogspromenad med Sune! Riktigt skönt var det, kanske lite kallt men inget som lite kläder inte kunde fixa.. dock kom G på då vi gått lagom långt att det var ju iskallt ute och att han förmodligen inte skulle kunna gå en meter till utan att frysa ihjäl...stackarn.. det var med andra ord dags att vända om vi inte skulle få lov att bära honom tillbaka! Väl hemma hos mormor pustade han ut men dock påpekade han att hans kinder var jätteröda vilket betydde att han fortfarnde var iskall enligt honom själv.

nehe, nu måste jag nog resa på mina stora rumpa om det ska bli nån glass.. men det tar emot ska jag bara be att meddela! Skål på er!


Trevlig helg!
Kommentarer
S

Åååå jag är såå avudsjuk på dej..vill oxå ha en man som lagar mat.Sist Daniel stod i köket minns jag inte ens. Kanske han får gå ngn kurs hos J??



Ja,fikat..vi borde väl ta flickorna på promenad i stället!

2008-11-21 - 22:33:37 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0