Nu är det dags

Har äntligen tagit mig i kragen och sökt hjälp för min onda rygg.
Tyckte att det var dags då jag börjar domna bort i höger ben då jag t.ex. Sitter och kör bil en längre sträcka. Då är det inte riktigt som det ska med ryggen..

Har hu ända sedan 1998 fått massage typ var sjätte vecka (törs inte räkna ut mycket pengar jag lagt på det) och det har "hjälpt" tills nu. Så igår var hag hos en sjukgymnast och idag till läkaren. Röntgen på ryggen blev beställt och gymträning med sjukgymnasten för att stärka upp min, enligt sjukgymnasten, överrörliga rygg. De inre musklerna allra närmast ryggraden och bålen är typ obefintliga vilka resulterar i felbelastning av andra muskler och till slut brister det.. Typ som nu, och låter jag det gå längre är ett diskbråck inte långt borta..

Så på tisdag den 13:e är ett besök inbokat på friskis med sjukgymnasten för en genomgång av rörelser jag bör göra ofta för att försöka komma till rätta med mina ryggproblem.. Detta är ett första steg och om det inte blir bättre med träning blir det annan typ av röntgen (än den slätröngen som är beställd) för att se om det kan vara något annat som ställer till det!

Men nu kör vi intensivt med träning ett tag och håller tummarna att det blir förändring!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0