något gott till kaffet kanske?

Ännu en dag snart till ända..och denna dag har jag verkligen inte fått tummen ur ..och gjort någonting! Känner mig helt seg och trög i skallen..inte bra med för många dagars ledighet kanske? Imorgon är det iallafall dags för jobb igen, dock har vi planeringsdag och det ska bli intressant. Hösten ska ses över, hur vi kommer jobba och lite utvärderng kring det gångna året.

Jag tänker iallafall fjäska lite för mina kollegor och bjuda dem på en morotskaka ala Leila Lindholm. Har inte gjort den tidigare så vi får väl se hur den smakar i slutänden.

Här kommer iallafall receptet:
Morotskaka
3 eko ägg
3 dl ströskocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1.5 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
0.5 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1.5 dl solrosolja
4.5 dl rårivna morötter

Frosting
60 gr mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 lime
100 gr philadelphia

Sätt ugnen på 150 gr. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt olja och rivna morötter. Häll smeten i smord och bröad form, 24 cm. Grädda i ugn ca 55 minuter. Låt kakan svalna. Vispa alla ingredienser till frostingen krämigt. Bred över kakan.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0