Första riktiga snöovädret..

Idag kom den.. SNÖN! Mängder med snö på första höslovsdagen. Rimmar lite illa tycker jag, det är inte ens november månad än.. Höstlov ska väl ändå innehålla fina höstdagar med klarblå himmel, härliga höstfärger, lite kyliga vindar men inte så att täckläder måste plockas fram! Men nu: på med vinterkläder, tjocka vinterkängor, skottning av snö och pulkaåkning. Känns mer som sportlovet i februari tycker jag!

När arbetsdagen var slut fick jag skotta och gräva fram bilen under all snö som kommit ner under dagen.. Höll i den lilla sopen imorse och tänkte, efter att jag borstat bort all snö från nattens snöfall, att jag kanske borde lägga in den i bilen. Den tanken slog jag dock snabbt bort med argumentet att det nog inte blir så mycket mer snö under dagen. Det fick jag bittert ångra!

Som pricken över i:et så glömmer jag också hemnycklarna på jobbet. Så när E. var hämtad från förskolan så var det bara att åka upp till jobbet igen. Väl där kör jag fast med bilen i snön och kommer bara inte loss. Blir till slut hjälpt av några snälla föräldrar som ser mitt missöde! Tack!!! Dock kunde jag inte tacka dem för jag vågade inte stanna bilen igen då jag äntligen kom loss..

Dock älskar jag känslan som infinner sig med den första riktiga snön! Det är mysigt på något sätt!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0