Vårdepp

Just nu känns allt bara tungt! Ser ingen glädje i något, vill bara sova och har så gjort de senaste två dagarna.

Har varit hemma från jobbet igår och idag. Vaknade igår och kände att det här går inte. Kroppen skrek av trötthet och tårarna brände bakom ögonlocken. Lår mig bara få vara kände jag.. Jag såg ingen annan utväg än att ringa och sjukskriva mig. Lämnade barnen som vanligt och åkte sen hem och sov från 8:30 till 14:00. Vaknade inte en enda gång. Hjälpte föga.. Kunde med lätthet krypa till sängs vid 21:00. Beslutade då att stanna hemma idag också och har sovit mig genom denna dag med..

Går dock till jobbet imorgon. Så här kan jag ju inte hålla på... Finns ingen gnutta energi eller glädje alls i denna kropp men att ligga hemma gör knappast det bättre! Tror jag..

Vårdepression kanske det kallas?. Vet att jag brukar bli så här denna tid på året, men även om jag vet det så är det drygt! Det går över men mitt upp i det är det drygt! Och får man ingen förståelse från den man lever tillsammans med är det ännu drygare!

Men snart snart vänder det och då tänker jag möta allt med ett leende och energi utan dess like! :) Tur jag har fina vänner jag kan prata med! Snälla Sofia frågade tillochmed med om hon skulle komma hem och hjälpa mig med städning eller nåt! Du gör skillnad! <3


 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0