Toalettbestyr

Fixar egentligen inte en dag till, men har inte så mycket att välja på! Fem dagar har jag och barnen bott hos min mamma vilket har varit en räddning för oss!! Men nu är vi hemma igen vilket får mig ur balans helt! sim tur är kan jag på söndag kväll flytta dit igen och bara hoppas på att det inte är många dagar kvar!

Tänk vad beroende man är av en fungerande toalett..vilket lyxproblem kan tyckas med tanke på att det finns många runt om på detta jordklot som inte har denna lyx! MEN nu är det så och att behöva gå ner i källaren och göra sina behov i den nya extratoletten vi ska ha där nere men som ännu inte är helt inkopplad är förfärligt! Man spolar genom att hälla en hel hink med vatten från hög höjd och med fart!! Fattar ni hur jobbigt det är! Ofräscht är bara förnamnet! Idag när jag hällde vatten så stänkte det upp på mitt ben! Blääää!!

Och lägg därtill allt byggdamm och smuts som finns överallt tack vare dessa snickare, rörmokare, elektriker, och mattläggare som springer fram och tillbaka, in och ut och inte har de vett att ta av sig skorna heller! Visserligen har de lagt nån form av skyddspapp på golvet som en gång från dörr till badrum men det skyddar ju bara golvet under och från början var de vita..nu är de bruna och täckta av grus och annat skit!

Nej fy bubblan för renoveringar! Men nu är det snart över(hoppas jag) och då ska jag bara njuta! Big Time!!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0