jobbet igen :)

Pustar ut efter en lång och bra jobbdag, innehållandes bla. idrott, fritids, apt och föräldramöte, så nu är man ganska tömd på energi! Fast på ett bra sätt!

Måste bara dela med mig av vad man kan få vara med om för tokigheter.. jag småler fortfarande då jag tänker på det.. så här kan det vara iblandpå mitt roliga jobb!

En dag var vi på utedag med barnen på jobbet! Vi kom fram till en äng och slogbod där vi skulle fika och leka! Jag och en pojke gick först och till sin glädje ser nu denna underbara individ en enkrona liggandes på en bänk. Jag ser snabbt att bredvid den ligger också något annat.. En oöppnad kondomförpackning, svart med röda hjärtan på. Pojken reflekterar inte över det jag ser utan ser bara pengen och ropar glatt till de andra barnen att han hittat pengar samtidigt som han då ser och plockar upp kondomen.  Han fortsätter således sitt basunerande av vad han hittat och kvittrar glatt "jag har hittat en peng och nån sorts kärleksgodis!" Jag tog såklart snabbt hand om "kärleksgodiset" och lät det förbli just kärleksgodis för hur det än var så såg det ut som någon liten godisförpackning med söta små hjärtan på! :)
Barnens kommentarer är ibland bara så spontant roliga att man gärna skulle vilja berätta för dem vad tokigt de just sagt..
Nån dag innan hade en annan pojke berättat för mig att han hade en mus innan för byxan också.. Vilken han förvisso hade men ack så roligt det lät i mina vuxna öron då han glatt lutar fram kroppens nedre regioner med utbuktande galonbyxor och svarar på min fråga om vad han gömde innanför galonbyxorna? Som man frågar får man svar brukar det ju heta! :) och mycket riktigt så låg där innanför hans gosedjursmus i tryggt förvar!
Det är svårt att återge i text det roliga men då man står där och hör dessa tokiga kommentarer så är det verkligen svårt att hålla sig för skratt ibland!!
Tänk vilken underbart roligt jobb man ändå har! Vardagslyx helt enkelt! :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0