frånvarande..igen

Går nu in en sån där plugg vecka igen och jag känner att jag inte har så mycket tid över för något annat..typ att vara social..:) Vet att mina kvällar fram till onsdag kommer spenderas framför datorskärmen..men sen är det SLUT! Känns både skönt och tråkigt. Skönt att kunna släppa studietänket som man är inne i dygnet runt samtidigt som det är tråkigt med frihets känslan som samtidigt finns där försvinner..friheten i att lägga upp sin planering helt..vill jag läsa på kvällen så gör jag det och vara "ledig" på dagen. Friheten i att kunna hämta mina barn redan kl 12 på fredagar tar slut..:(

Får väl se till att tjata till mig ett riktigt fördelaktigt schema istället.. Nej men allvarligt, just nu är det mycket matematik som kretsar i mitt huvud. Vad ställs det för krav på oss i läroplanen? Hur ser barns matematikinlärande ut, vad kan jag som pedagog göra för att främja den? Slutuppgiftens rubrik.. "Att arbeta med att utveckla barns matematiska förmågor" Det ni, kan låta tråkigt men jag tycker inte det! Tänk vad kompetenta barn i själva verket är!

Vi hörs på torsdag igen! ;D
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0