varför?

ibland tar livet konstiga vägar! Vägar som gör ont men som förhopningsvis gör en till en starkare människa efteråt. Ibland behöver man få ur sig en känsla för att överhuvudtaget orka ta sig igenom den! Tydligen så kan även det leda till ännu fler jobbiga situationer. Jag har iallafall lärt mig genom årens gång att det är bättre att lätta på trycket och antingen skriva eller prata om sånt som känns rent ut sagt förjävligt, men nu börjar jag tvivla?

Jag lättade på trycket igår på facebook..skrev att jag var besviken och sårad och att tårarna brände bakom ögonlocken, för det var så jag kände det då. Jag hade inte blivit sviken bara hamnat i en konflkt jag kände var mig övermäktig, en konflikt jag upplevde mig blivit felaktigt behandlad i. Jag nämnde inga namn eller vad det handlade om, men idag fick jag höra hur omoget det var. Långt in sitter nu tårarna, just nu känner jag mest ilska och mig orättvisst behandlad och bävar över hur detta inlägg kommer mottagas. Det känns iallafall bättre att ventilera sina känslor.

Det som gör mig mest ont är om denna konflikt leder till ett slut av en lånvarig vänskap som betytt så oerhört mycket för mig., man ska vara rädd om de vänner man har så är det bara men ibland blir saker bara så fel! Och det gör ont, ont i hjärtat.

Och med detta inlägg är jag inte ute efter någons sympati eller medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig...behöver bara få ur mig hur det känns så att jag inte går sönder inuti.
Kommentarer
Malin

Men fy så jobbigt! :-( Hoppas det reder upp sig!



Kram

2011-01-22 - 21:10:10 - URL: http://holtakt.blogg.se/
Micke

Om man inte får ur sig skiten så lagras den där den inte hör hemma... Och om denna vän inte kan se utöver att du behöver få ur dig saker så kanske vännen behöver tänka om själv... Vad vet jag, hoppas det löser sig för dig! Kramar från brosan!

2011-01-23 - 20:26:10 -
Terese

Anna. Det som känns bäst för dig är också bäst för dig. Om nån tycker att du är omogen för att du behöver skrika ur dig lite ilska eller ledsamhet så är det ju den som har problem. Försök att skita i dumma kommentarer och lyssna på dig själv. Man kan inte heller bära allt kvar obearbetat i ryggsäcken, det måste ut på ett eller annat sätt, annars blir den för tung till slut.

Stå på dig vännen och hoppas det reder upp sig. Kram på dig

2011-01-23 - 23:01:03 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0