sucker for soccer

Är så himla glad att jag kommit igång med att börja träna igen! Ikväll var jag på "hurtgympa" i bjursås genom fotbollen och det känns bara sååå rätt att börja röra på sig igen! Jag har blivit piggare och känner mig gladare!

Har försökt komma igång med fotbollen många gånger efter mina två barn men det har liksom aldrig gått så riktigt bra. Har inte kännt mig riktigt motiverad eller funnit glädjen. Har testat andra typer av aktiviteter men är man en lagspelare ända ut i fingertopparna/tårna så är det svårt (läs omöjligt) för mig att klara av att hänga i ochh hålla ut! Det blir liksom ingen glädje att står där själv och göra nå fåniga saker som ska vara bra för bara mig själv. Nej jag behöver ha ett lag runt i kring mig där man kämpar för varandra och delar både glädje och motgångar tillsammans och känna gemenskap! Att känna gemenskap är en grym känsla!

Jag har spelat fotboll sen jag typ var nio år och det har aldrig funnits något annat för mig. Var inne på handboll ett tag, men det var hela fotbollslaget som höll på med det under vinterhalvåret så det föll sig ganska naturligt. Men har man sysslat med något så länge, något som fått mig att må bra, så är det svårt att lägga av helt. Jag spelade även då jag bodde i Stockholm och då jag bodde i Usa. Även om jag "lagt av" efter barnen så har tankarna ändå funnits där att jag kanske borde testa igen! Och visst har jag gjort några halvhjärtade försök..


Till saken hör att det inte funnits någon tränare de senaste åren i "mitt" fotbollslag utan det har istället varit spelare själva som hållt i det hela och det funkar inte riktigt för mig..iallafall inte om jag ska försöka komma igång på riktigt igen! Viljan har alltid funnits där men jag behöver nån som sparkar mig rejält i baken och säger åt mig att skärpa mig! Nu har det iallafall kommit en tränare som jag tror stakrt på. Han känns engagerad, vet vad han vill och kan fotboll! Och har en tro på laget! Det känns bara väldigt rätt och jag tror på riktigt att jag kan komma igång igen. Jag känner motivation och glädje och då är det väl bara att tuta och köra! Det kommer inte bli lätt men det ska gå! Nån mer som vill hänga på kanske?! :-)

Hur var det nu tjejer?..glädje,gemenskap, vilja, tro, kämpa!
och..
Man kan aldrig bli för gammal för att spela fotboll! ...;-)
Kommentarer
Terese

you go girl :)

2011-02-01 - 09:34:06 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/
ia

åh vad kul det låter! och vad bra att du är med, tror laget behöver dig, med lite mer erfarenhet och massa vinnarskalle när du sätter den sidan till:) hade varit kul att vara med, saknar laggemenskapen. men det blir lite för jobbigt när jag bor i stan utan bil. men ska komma och kika på er i sommar. Lycka till! :)

2011-02-01 - 14:17:39 - URL: http://iafia-ia.blogspot.com
Sara

Heja heja!

Jag är individualist så jag tränar bara för min egen skull! Är nog nervös för Vasastafetten, andras resultat hänger på min prestation. Hu då!

2011-02-01 - 19:46:41 - URL: http://prossara.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0