långkalsong vs långtrosa?

Brr..denna morgon är det iskallt ute! minus 19 visade termometern kl. 07.05. Jag sa till barnen att det var varma kläder som gällde. Jag sa även till G. att jag nog också skulle dra på mig ett par långkalsonger idag... Han tittar då konstigt på mig, frågande på något sätt och säger sen lite skrattigt "men mamma du kan ju inte ha långkalsong, du måste väl ha en långtrosa?". Vad ska man svara på det liksom..för egentligen borde det väl heta så om man tänker rent logiskt? Jag kan dock inte hjälpa att jag tycker att långtrosa inte klingar lika fint..låter liksom bara konstigt.. Men ja, idag har jag långtrosa på mig!


Den 14 februari, på självaste alla hjärtans dag,
visar termometern långtrosa-grader!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0