Fullt ös, medvetslös!

Vet att det går långt mellan gångerna jag skriver men har verkligen haft fullt upp de senaste veckorna.. Det här med byte av jobb gick fort..Sista veckan av semestern blev allt klart och veckan innan det var jag på intervju och det är nu typ tre veckor sen.. Kan knappt fatta det själv..att jag nu har bytt jobb och det bästa av allt jag STORTRIVS!! Nu är första veckan gjord..den har verkligen bra flugit förbi! Och jag är pigg och på bra humör då jag kommer hem trots att jag har längre arbetsdagar nu!..Vissta är det konstigt!?, Men härligt!!

Idag hade jag min första idrottslektion..ja jag ska ha idrott med 1:or och 2:or..och lite nervös var jag nog innan! Och resultatet blev ett barn skickat till vårdcentral och ett till tandläkaren..:/ Fast det var inget jag egentligen kunde gjort något åt för att förhindra då de två eleverna krockade ihop under en kull-lek..väldigt mycket otur dock och inte särskilt kul på en första lektion! Travade lite moloken in till rektorn och bad att få tillbudsblanketter och försäkringspapper att ge till föräldrar..man kan ju undra vad han tänkte då? Satte ocksådå det hände igång en ordentlig karusell av andra lärare.. jag springer med de båda eleverna til lden andra idrottsläraren, i salen bredvid, som avbryter sin lektion (hon skulle dock avbryta den tidigare redan) och ber mig gå tillbaka till min klass..hon går vidare till skolsyster som inte finns där..får istället tag på klassläraren som måste hitta ersättare till sin pågående mattelektion..och den ersättaren fick i sin tur finna en ersättare då denne fick lov att gå tillbaka till sitt efter ett tag (det tog ett tag för föräldrar att komma). Tur alla var hjälpsamma och det gick att lösa.. Men Suck, bättre start hade man ju kunnat önska sig! Hade dock andra halvan av klassen senare under dagen och den flöt på smärtfritt och jag kunde glad och nöjd gå därifrån och avsluta dagen nån timme senare på fritids!

Nästa vecka är det bara på't igen! Fullt ös, medvetslös!!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0