landat i verkligheten

Är tillbaka på svensk mark sedan igår. Har haft en helt underbar resa tillsammans med ett undebart gäng fotbollsbrudar! Kommer sopa banan med motståndarna i år!;-) Det har varit väldigt varmt och svettigt, intensivt, tungt och förbannat roligt!! Har STORA blåsor på fyra av mina tio tår och är ordentligt överansträngd i muskelfästet bakom knät men det var det väl värt! Har inte haft så mycket tid till att bara slappa, men bara miljöombytet och möjligheten att bara fokusera på mig själv i ett par dagar har varit riktigt skönt. Välbehövligt! Känner mig inre alls som en dålig mamma som lämnar mina barn i nästan en vecka utan ser det snarare som en investering för dem för hem kommer en utvilad, pigg och glad mamma med massor av tid och längtan till sina barn! En glad och nöjd mamma genererar glada och nöjda barn så är det bara!

Dock kom verkligheten ikapp väldigt snabbt då jag och J. idag har varit med G. åp det planerade operationen. Allt har gått bra och nu kan allt bara bli bättre! Självklart har han jätte ont nu när han ska kissa men det är väl inte så konstigt med tanke på att den lilla snoppen är svullen till dubbelstorlek och med stygn och sår efter snitten. men läkningen brukar gå fort och om några dagar ska det inte göra ont mer! Håller mina tummar hårt!

Det är aldrig en rolig känsla då ens lilla barn ska opereras och sövas. J. var med in när sövningen skulle ske och det var en mycket skärrad J. som kom ut därifrån.. Sen den timmeslånga väntan innan man får träffa den hjälplösa lille prinsen igen..:( Nu gick ju allt bra men, men att se honom ligga där på uppvak uppkopplad mot maskiner och en syrgasmask är inte så trevligt. Satt väl där i en kvart innan han började vrida på sig och försöker sluddra fram några ord. Det första dock hörbara var: Har jag ätit upp glassen redan?..Haha.. igår då G.och J. var inne för info och få nål i armen hade han fått sett en bild på ett barn som fått en glass efter operation så var det det enda han såg fram emot.. och han blev väldigt nöjd när han fick en piggelin i sin hand..dock var han halvsovande då han åt den, men det hindra inte!

Mitt upp i allt detta så fick jag snabbt lov att åka hem på ett seminarium med skolan då jag missade det igår.. men allt gåt om man vill!

Elsa tycker dock det är lite jobbigt med all uppmärksamhet G. får nu så efter middagen ikväll satt hon tyst och fixade med nåt i sitt rum..sen kommer hon gåendes med en lindad fot..strålande glad med en förhoppning? om att få lite uppmärksamhet hon med! Sötnöt!!


ligger på uppvak


äter den efterlängtade glassen


en skadad lillasyster? ser nästan ut som om hon fått hjälp med lindningen
men nej..det där har hon fixat själv!
En blivade läkare kanske?




Kommentarer
karin

Åh nej... vad ska han opereras för?

Tack för en toppen blogg btw!

2011-04-16 - 12:45:31 - URL: http://lifeofkee.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0