Ego eller inte

ja, jag vet att det varit ett långt uppehåll!, men ibland behöver jag bara vara och låta mina tankar och ord stanna inom mig själv! Nu känner jag ett sug efter att få skriva av mig lite igen men med all säkerhet blir det fler uppehåll..bara så ni vet;-)

Försökte mig på att mobilblogga i helgen då jag var på kryssning, med Älsklingen, Sofia och Daniel samt Sara och Marcus... Men tyvärr det gick inte så bra (som tur var kanske!). Får og träna lite mer på det senare. Det var iallafall en mycket trevlig kryssning och det var skönt att bara komma iväg lite.

Det har varit lite körigt på jobbet igen de senaste två veckorna med bla lite personal coh föräldrakonflikter.. Men nya friska tag på måndag...iallafall hoppas jag på det! Det tråkiga är att jag bara veckorna innan kände en sådan glädje inför mitt jobb igen, vilket jag inte kände många och långa stunder under våren! Så därför hoppas jag på att den glädjen innfinner sig snart igen för i grund och botten älskar jag verkligen det jag gör och har helt underbara kollegor nu i höst!

Har så också äntligen tömt mina två kameror på sommarens alla bilder och jag tänkte inom kort bjuda på en bildkavalkad. Har ju hunnit med en hel del denna sommar fastän att den kändes så kort. Dock så är jag en person som älskar hösten så det gör inte så mycket att sommaren nu tyvärr är över!

Nu blir det lite valvaka för min del. Har såklart röstat, men helt ärligt tyckte jag att det var svårt att välja i år. Måste bara citera en vän på facebook Cathrin Björklund:

"är osäker in i det sista. Det är stor skillnad på att rösta på det som gynnar mig NU och på det som skulle göra livet lättare för många många andra i framtiden. Ego eller inte."

Det var delvis så jag kände/känner, samt att jag sympatiserar med vissa partiers sakfrågor, men kan inte helt förlika mig med dess övriga ideologi, så å känner jag att jag inte riktigt kan rösta på dem heller..I detta val valde jag dock att inte vara ego.. även om det kanske inte gynnar mig i dagsläget...men men nu är det gjort och kanske blir resultat bra ändå!...
Kommentarer
MalinT

Har just bloggat och skrivit nästan EXAKT som du. Komiskt. Tänkte presic som du. Men jag valde att vara lite ego istället. Valet va inte lätt i år, inte alls. Ville bilda ett eget parti, ta allt som var bra från alla och baka ihop till en egen lösning.



Hoppas vi alla är nöjda med våra val, sen går nog åsikterna isär, beroende på vilka som vinner valet...

2010-09-19 - 22:57:29 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0