Stolt mamma!

Gustav och Elsa är i full gång med att leka (vad vet jag inte riktigt mer än att det innefattar en bil och en åkbar Ior)..Gustav stannar upp framför Bompa med ett papper och en penna i sin hand. Jag hör hur han ljudar och ljudar och lyssnar till det han själv säger och ser hur han skriver det han säger.. Nu hör jag inte varje bokstav var för sig men förstår att det är det han håller på med..Och han frågar mig också en gång vad ljudet " å' "kan vara för bokstav, om det är ett O eller ett O med två ögon eller ett A med ett öga ovanför..Jag säger att det är svårt för mig att svara på om jag inte får höra hela ordet, men se det fick jag inte! Då får du chansa sa jag..  Efter en ganska lång stund av hård koncentration och ljudande kommer han och frågar om jag kan läsa...
Och ni ser väl lika bra som jag vad som blev skrivet?!


(ELSA GUSTAV GÅR UT)

Alltså visst har man rätt att bli lite stolt?! Prinsen är bara 5 år och är på väg att knäcka den livsviktiga koden till läsning och skrivning! Det är en mycket lång och "svår" väg kvar..men det är en början!!

...och detta inlägg avslutar jag med att säga som nalle puh.."Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till tisdag."


Kommentarer
Sofia

Underbara härliga Gustav.

2010-10-24 - 19:05:13 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0