otäcka tisdag!

Tisdagar är verkligen veckans värsta dag både för mig och för resten av min familj...Som en måndag för många andra kanske?!.. Upp tidigt och hem sent.. lämna barnen vid 7.00 som sedan hämtas vid 16.45 av J. om inte nån vänlig själ (läs mormor/farmor) hämtar dem tidigare. Jag har stängning på jobbet (jobbar alltså typ 11 timmar) sen stressa hem och hoppas på att J hunnit hem i skaplig tid och hämtat barn och börjat med mat = jätte mycket stress för honom..:( Nej blää för tisdagar!! Måste komma på nån bra lösning för detta!

Lägg där till denna vecka en oro som tär i kroppen på mig! Hur jag vänder och vrider på mina funderingar känns ingen lösning riktigt bra! vad det handlar om kan jag inte offentliggöra här..men det känns tungt! En klump i magen som når upp till halsen och som får mig att gråta av rädsla emellanåt! Hoppas på att tiden löser detta på bästa sätt och att jag bara överreagerar...och att det enbart är min egen rädsla jag måste jobba med! Suck! Skulle behöva en lång semester långt härifrån med bara min familj!

Sen är det också mycket konflikter på G.s avd på hans förskola också som tär på mitt psyke.. de är i obalans i gruppen med tolv barn med mycket konflikter barnen emellan... Det är inte särskilt kul att var och varann dag då man hämtar få höra något negativt om vad som hänt.. Det är självklart bra att få veta vad som hänt..men det hade varit skoj att för omväxlings skull höra något positivt också nån gång..Det är svårt som förälder att göra något åt situationen också mer än att "bara" prata med dem hemma.. F-n det är ju på förskolan de måste göra något åt detta och jag vill snart höra något konkret förslag om hur, för det här måste få ett stopp!! Kalla mig gnällig, det kan jag ta, men jag vill ju bara att barnen ska ha det bra och vara glada på förskolan!! Inte bara G utan även de andra som i grunden är G.s kompisar!

Nu till något roligare..ja för mig iallafall... var på lönesamtal i veckan och kommer att få ett helt ok lönepåslag! Min chef var mer än nöjd med mig och gav mig lön därefter.. var den som fick högst höjning!..känns rätt bra faktiskt! Ett kvitto på att man inte är helt ute och cyklar i det blå! :)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0