En kram är väl inte för mycket begärt?

Har du sagt till ditt barn att du älskar det idag? Har du kramat ditt barn idag? Om inte så se till att göra det!! Många gånger, flera gånger!

Och varför säger jag då det här..jo därför att detta inte är en självklarhet för alla och för att jag dagligen möter barn som lider brist på detta! Och jag ser med mina egna ögon vad det gör med barn. Och jag gråter, gråter inombords för och med dessa barn som bara suktar efter ömhet, närhet, värme och kärlek! Så snälla glöm inte bort att bekräfta ditt barn varje dag, och då inte endast i negativ bemärkelse för något de gjort "fel". Utan överös dem istället med massor av positiv bekräftan för att de är betydelsefulla i just ditt liv och för att de är dem de är! Och det är att det just är ditt barn som du med kärlek gett liv och som förtjänar att bli sett! No matter what!

Och jag gråter inte bara..jag blir jävligt arg också! I det tysta dock.. Varför i helvete skaffa barn om man inte tänker ge dem sin kärlek och tid??..och bara vara upptagen av att sätta sig och sina egna behov främst..vuxna människor?!?!!! Ja..jag vet grova ord..men det är just så jag känner många gånger!!


"Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du"





Tyvärr en sanning för många barn! :-(

Kommentarer
Petra

Förstår dig precis, tro mig. Det är lite en av anledningarna till att fotot skakta men säkert läggs ner. Varför skaffar endel barn när dom ändå inte har tid att älska dom? Jag brukar tänka på ett Astrid Lindgren citat " Dränk barnen i kärklek så kommer folkvettet av sig själv" det tror jag benhårt på! Kram Petra

2010-10-17 - 09:51:00 -
Terese

Jag håller fullkomligt med. Varför får människor barn när de inte tar hand om dem eller utsätter dem för grymheter. När det finns de som har massor av kärlek över och inte kan få barn fast de så gärna vill. Det finns ingen rättvisa i denna värld.

2010-10-17 - 10:32:34 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/
Terese

och förresten... en STOOOR KRAM till dig gumman. Det behöver du tror jag. Terese

2010-10-17 - 10:33:29 - URL: http://teresemittilivet.blogg.se/
Cattis

Uuuuäääää! Sånna tankar vill man bara grina av juh! Antar att du ser en del i ditt arbete som gör ont i hjärtat på en mamma. Kan inte ens förstå hur man som förälder skulle vilja vara UTAN pussar och kramar. Ofattbart. Nu ska jag pussa mina änglar godnatt ;). Kram

2010-10-19 - 19:08:55 -
Anna

Petra , Terese och Cattis..Era barn kan verkligen skatta sig lyckliga som har er som föräldrar! Önskar alla barn hade sådana föräldrar! Och ni ska vara lyckliga över vilka fantastiska barn ni har! Jag önskar dock jag hade lösningar på att få andra föräldrar att förstå hur underbara och älskvärda barn de faktiskt också har!

2010-10-19 - 22:08:52 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0