2 år!!



Liten blir stor! Två år på självaste nationaldagen!
Klart man ska firas med flaggan i topp!
Idag har det självklart varit kalas. Vi dubbelfirade både Elsa och Gustav idag med släkten! Det härliga vädret som varit hela veckan beslutade sig dock för att spela oss ett spratt..:-/ Sol blev till regn och varma vindar blev kalla vindar... Men skam den som ger sig.. Vi satt ute ändå, man har väl tak över altanen! Lite trångt blev det dock, men finns det hjärterum så finns det stjärterum! :-)
Många fina presenter blev det och båda barnen var nöjda och glada! De hade dessutom sovit i stugan hos farmor och farfar så humöret var på topp redan från början!

Lägesrapport från en tvååring:
Just nu håller jag på och driver mamma och pappa till vansinne.. det är riktigt skoj! Jag kan och vill allt själv! Och tro inte att jag ger mig så lätt och absolut inte utan att ta till lite grin! Jag kan skratta dem rätt upp i ansiktet när de blir sådär lagomt arg på mig speciellt när jag trotsar deras vilja! Det är verkligen jätte skoj!
Absolut roligast är på kvällen då jag ska gå och lägga mig. Då kliver jag upp ur sängen och går ut ur rummet bara för att retas och få en reaktion. De första dagarna blev de jätte arga och skickade mig i säng säkert 20 gånger innan jag blev så trött att jag började gråta och inte orkade med att testa deras tålamod nå mer.. Sen en kväll, helt plötsligt hade de satt upp resesängen och när jag sprungit upp ett par gånger stoppade de ner mig i den och där blev jag kvar! Det var absolut inte roligt, men ändå ganska skönt för då somnade jag utan att behöva springa upp hela tiden ;-)
Kvällen därpå åkte jag och storebror till stugan och fick sova över där och det gick jättebra! Då höll jag mig i skinnet och var ganska snäll mot farmor! Ropade bara lite innan jag skulle somna tills farfar kom och sa åt mig att lägga huvudet på kudden och sova för de skulle visst äta mat.. Sen på morgon blev det bus och lek innan vi åkte hem igen och då blev det kalas för mig och Gustav. Självklart mumsade jag i mig av allt vad som gick att mumsa på!
Nu ikväll hann jag bara gå upp en gång för att kolla vad de höll på med.. mamma visade mig resesängen då hon bar in mig till sängen igen och sa att om jag kom upp en gång till så skulle hon lägga mig i den och de vill jag såklart inte så inatt somnade jag snabbt!
Oj jag höll nästan på att glömma.. Att retas med brorsan är också bland det roligaste jag vet för han blir jättearg! En gång då han satt och byggde med lego bestämde jag mig resolut för att förstöra lite.. Jag tittade på mamma och pappa lite snabbt och sen smög jag mig snabbt dit och slängde ut min arm mot hans lego så att allt for i golvet.. ojojoj vad arga de blev allihopa! Skoj var det iallafall! Jag försökte göra samma sak en gång till men då var de snabba och stoppa mig!..
Pratar gillar jag också att göra och ur min mun kommer det alltid några ord! Jag tänkte jag skulle försöka klå brorsan i snackeri! Jag är på god väg säger mamma! Jag fick också trosor i present så nu säger mamma att jag i sommar ska träna mig vara utan blöja.. vi får väl se vad jag bestämmer mig för! Kanske kan jag gå med på det bara jag får behålla min napp och snutte för de är det bästa jag vet :-)
Vi hörs!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0