....

Dan före dan före dopparedan och jag ligger nerbäddad i soffan och är tokförkyld! Åkte hem från jobbet i tisdags och det händer inte ofta! Men då var det kört! Kan ju inte smitta ner alla härliga små sötnötar inför julen även om det förmodligen är dem som smittat mig! :)

Börjar dock känna mig lite bättre (med viss övertalan från min omtänksamme bror som precis ringde och trakasserade mig lite)  så imorgon hoppas jag att jag är på benen igen och gör lite nytta! Det är en del som jag måste hinna med innan "the big day"! Så då går det verkligen inte an att ligga i soffan och snora!

I lördags var vi med om någonting riktigt trevligt som jag verkligen hoppas blir till en tradition! Vi var hembjudna till min pappa och hans fru på julfirande eftersom vi inte firar där vanligtvis. Nu hade de iallafall smalat ihop merparten av de barn och barnbarn de har till en mysig eftermiddag/ kväll. Vi började med att promenera i mörkret ut till hagen bakom farmors hus. Barnen sattes i pulkor täckta av fårskinn. Vägen dit var ganska lång men den var skoteruppkörd och upplyst av marschaller. Väl framme brann två eldar och det stod bänkar runt omkring att slå ner sina trötta ben på. Där blev det korvgrillning och mys framför brasan! Efter en liten stund vandrar det också runt en tomte i utkanten av "hagen". Och barnen håller med spänning koll på honom!

När magarna var mätta och kylan krupit innanför vår varma kläder begav vi oss hem till pappa/morfar igen och där bjöds det på gott fika! Rätt var det var så knackar det på dörren och in kommer tomten till allas förtjusning! Det blir klapputdelning och vi var nog alla väldigt nöjda med vad vi fick! Som sagt så var det en mycket trevlig upplevelse som jag gärna är med om igen. Bilder tog jag men dem får jag allt lägga in en annan dag!

Så här skrev min brors härliga fru på sin Fb status efteråt och jag håller helt med:
"Har varit med om något supermysigt som jag verkligen hoppas blir en återkommande tradition. Pulkavandring ut i skogen efter maschallupplyst skoterspår.. till en brasa, där väntade grillning av korv, tomten gick på avstånd och kikade...tack Olle och Annika och ni andra som var med för en supermysig eftermiddag kväll!"

Nu ska jag ta och gnugga min örflärpar och se till att bli frisk! ;-)
Kommentarer
Micke

Blev ju rätt snällt skrivet ändå :-) Kram

2010-12-22 - 22:20:53 -
Anna

Ja hur gärna jag än vill så har jag vissa svårigheter med att vara elak..;)

2010-12-22 - 22:25:32 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0