finbesök och barnvakt

Idag har vi haft finbesök av Kusin Lova med pappa Micke och mamma Bodil! Ett trevligt lunchbesök var det minsann! Gustav var helnöjd efteråt! Trevliga nyheter förmedlade de också!

Innan besöket hade vi varit upp till Sågmyra för ett tänkt besök hos Godisbritta! Men när vi kom dit så öppnade hon inte förrens kl 12 så vi fick vackert åka hem utan godis och med en ledsen Gustav! =( Det blev dock en vända tillbaka dit efter lunch och denna gången åkte jag hem en STOR godispåse och med en glad Gustav!

Fyndat har jag också gjort idag! Kicki och Ruben hade "garageloppis". Jag hittade två stora fina trasmattor! En åt det rosa hållet och en åt det blåa! Den "rosa" pryder nu mitt köksgolv, det blev väääldigt fint! Den blå blir det till att byta till då jag byter gardiner! Jonas fyndade ett par skridskor och en Hockeyklubba! För allt detta betalade i 300kr!

Efter lunchvila och Godistripp till Sågmyra så åkte vi och hämtade upp Elsas bästa kompis Lova! Jag hade Lovat Sofia att passa henne ett par timmar idag då Moa hade gymanstiktävling som Sofia skulle vara med på och Emil hade innebandymatch som Daniel skulle vara med på. Det gick iallafall finfint, så Lova får gärna vara här fler gånger!  Bara idel glada miner! Tjejerna lekte på bra Både inne och ute och Gustav tog det lugnt framför en film med godisskålen i knät!

Vecka har förövrigt varit ganska hektisk med föräldramöte i måndags ( x två avdelningar), jobbföreläsning i onsdagskväll samt besök på allergimottagningen med mina ögon och akupunktur för ryggen. Torsdagen bestod av sprängande huvudvärk vilket resulterade i att jag åkte hem från jobbet och huvudvärken stannade även kvar under hela fredagen! Inte så roligt kan jag säga, men idag var den som bortblåst! SKÖNT! Nu är det snart ny vecka med nya friska tag!!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0