Älskade vänner!

vVaknade upp med en djup sömnbrist imorse.. eller vaknade upp och vaknade upp..har i princip varit vaken hela natten då vår kära dotter tycke hon skulle spela sin kära mamma och pappa ett litet spratt! Sprattet hon hade hittat på var att vara så pigg man bara kan vara under nattens småtimmar! Jätteskoj!!

Lyckades dock ändå vakna till liv och dagen blev trots allt riktigt bra...men jag måste nog ändå tillägga att det är skönt att det nu ändå blivit kväll!

Förmiddag var lite seg men efter lunch blev det fart. Sen åkte Gustav på kalas vid två och blev hämtad kl fyra och runt halv fem dök mina fina vänner upp med sina barn! Sofia med Emil och Lova samt Sara med Oliwer! Hade väl gärna skippat besök idag men då jag inte riktigt lyckades avstyra deras planer på att komma på fika var det bara att vackert städa upp något sånär och sätta "maken" i arbete! Hans arbete bestod av baka en riktigt god sockerkaka samt steka pannkokor till hela barnaskaran!

Men oj så glad jag är över deras besök!! Det var stundtals i det närmaste kaosartat här hemma men jag är så otroligt tacksam över att ha så fina vänner! Fem barn och fyra vuxna trängdes runt matbordet ..stimmigt och stojigt, men vilken glädje det spred sig i hela huset! Var jag trött och sliten innan så fylldes hjärtat av en varm känsla och tröttheten var som bortblåst! Efter pannkaks ätning var det dags för fika och då ringde det på dörren och in kom Magnus och Josefin! Pannkokor ville de inte ha men väl fika! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Det är så här jag vill att det ska vara ju!! Ett hem där vänner alltid känner sig välkommna och där de alltid kan känna sig som hemma! Även om det stundtals är så rörigt att man bara vill leta på sig en lite vrå där det är total tystnad så är så det mycket skratt och glädje att det bara inte går att låta bli att älska! Så till alla mina vänner..gamla som nya, Tack för att ni finns och tveka aldrig på att min dörr står öppen för er! Kaffe och ett lyssndade öra kan jag alltid garantera, resten är upp till er..;-)


Kommentarer
Sofia

En vän kan bejaka

och skärpa alla sinnen.

Hon delar gärna tankar,

drömmar och minnen.



Hon lyssnar och besvarar

och vågar alltid fråga.

Och när du är rädd

kan hon få dig att våga.



Hon står vid din sida

när livet är hårt.

Och hon får dig att skratta

åt det som varit svårt.



En vän bryr sig om dig

för hon har dig kär.

Och hon älskar att se dig

precis som du är

2009-05-10 - 20:32:46 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0