what a day!

Puhh...har äntligen satt ner rumpan i soffan och pustar nu ut efter en lång och händelserik dag!



Har precis kommit hem från ett besök på akuten med Elsa! Ringde på eftermiddagen till sjukvårdsrådgivningen för att fråga hur jag skulle gå till väga då det förmodligen svalda batteriet inte kommit ut den naturliga vägen. De rådde mig att ringa in till barnmott. i morgonbitti och genom dem få en röntgentid. Dock ringde kvinnan jag pratat med tillbaka efter en kvart och sa att jag skulle åka in redan ikväll...hon hade konfererat med barnläkare och läst på lite och de ansåg det bäst att redan ikväll undersöka henne då de faktiskt finns lite syra i batterierna. Sagt och gjort, vi åkte in kl 17 i tron om att det skulle gå relativt snabbt då de visste om att vi skulle komma och väntade oss..men så fel jag hade.kl.20.00 satt jag ntligen i bilen på väg hem med en riktigt trött och slagen hjälte (som vanligtvis lägger sig kl.18.00) i bilen. Allt gick förvisso riktigt bra och hon var snäll hela tiden men det bästa av allt var nog ändå de svar ja fick; Det finns inget batteri i magen!!!=) Antingen så har det kommit ut och vi har missat det eller så har hon trots allt inte svalt det!! Oavsett vilket så är jag glad och nöjd!!

Tur att farmor var här och kunde passa Gustav då Jonas också var borta.  Farmor har nämligen passat båda barnen idag då jag varit inne på jobbmöte. Mellan kl.13-16 var det möte och kl. 14.20 hade jag dessutom en tid på ortoped.mott angående de verkande knölarna bredvid stortårna. Tänk att allt alltid ska ske på samma dag..

Mötet gick iallafall bra och det känns faktiskt riktigt roligt  att få börja jobba igen (förmodligen tycker jag inte det efter ha jobbat en vecka=)).

Dock var jag inte lika nöjd med ortoped besöket.. Läkaren (Dan Öst..någonting) trodde inte att det var nåt Hallux Valgus som var problemet utan istället funderade han på om det kunde vara början på artros...=( Det känns ju sådär kan jag säga! Mamma har väldig svår i artros i fingrarna och hennes händer ser hemska ut och jag vet ju vilket värk hon dras med.. Och är det Artros är det inte mycket att göra åt..kan kortisonbehndlas emellanåt.. Han skulle skicka en remiss till röntgen så nu är det väl bara att vänta och se.. suck!
Kommentarer
Micke

2009-06-15 - 23:37:40 -
Micke

Besök fler läkare!! En har inte alltid rätt serru... :-) Skönt med E, ses till helgen!

2009-06-15 - 23:39:30 - URL: http://www.arbetshalsa.se
Johanna

Skönt med batteriet!

2009-06-16 - 12:06:44 - URL: http://esteline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0