Vilken härlig dag!

Har varit på strålande humör idag! Vaknade upp bredvid en leende Elsa och ett rop från Gustav.. Mamma jag har kissat i blöjan! Ropar tillbaka att det är ok (tänker dock suck!! Varför inte gå på toa om du känner att du är kissnödig..) och säger att jag kommer strax varpå han kommer tassandes in till mig istället och kryper ner under täcket! Mycket mysigt men inser snart att klockan är ganska mycket och vi måste upp eftersom han ska till förskolan. Hela morgon flöt på smärtfritt och han var sprudlande glad då han klev innan för dörrarna. Han ser där till att alla får sig en stor kram och säger hej till en av fröknarna säkert tio gånger för att verkligen göra klart för både henne och sig att han verkligen är där för att stanna!

Åkte sen hem och tog en skön kaffestund medans Elsa knoppade in igen! Sen fick jag ett ryck och började fixa härhemma och kom således på de där jobbnyckarna chefen ringde om igår.. Lite lustigt är det allt för så sent som för ca 3-4 dagar sa jag till J att jag undrar var jag gjort av mina jobb nycklar och började då leta lite smått. Dock hittade jag dem inte och tänkte att jag har tid att leta på dem sen, det är ju trots allt ganska lång tid jag har kvar hemma. Men som av en händelse ringde då chefen igår och frågade om jag hade mina nycklar hemma eller om jag lämnat tillbaka dem. Kunde inte annat än svara honom med ett jag vet inte.. Det känns ändå som ett litet omen jag fick dagarna innan då jag kom att börja tänka på nycklarna.. Jag hittade iallafall på dem i bilen imorse så jag tog mig en vända in till jobbet och lämnade dem så att jag inte ska förlägga dem igen innan det är dags för jobb igen. Men visst är det ganska konstigt ändå att man kan få föraningar om vad som komma skall....jag tycker iallafall det!

Det är ganska skönt att åka till jobbet ibland för jag blir då raskt påminnd om att jag har det ganska skönt hemma och att jag inte alls längtar tillbaka dit (som jag ibland kan känna då tristessen hemma blir för stor ). Hoppas så på att det finns nån annan tjänst ledig till hösten som jag kan söka!

Efter att ha hämtat en glad Gustav åkte vi raka vägen hem till Sofia och tog oss en fika! Gustav gillar verkligen att vara där, men han börjar nog bli lite för hemma där för han börjar strunta helt i vad man säger åt honom och han hittar på bus. Idag sa dock Sofia ifrån och det hade han nog inte räknat med så han började gråta, både av rädsla och skam tror jag för när vi senare kom hem ville han absolut inte berätta för sin pappa om detta utan såg mest skamsen ut. Men jag tycker det är bra att andra också säger ifrån för han är inne i en riktig trots period och tror att han äger hela världen den lille filuren! Jag åandrasidan hade inte riktigt tid att ta hand om mina barn där då jag istället gjorde ett IQ-test på mensa.se.. Fick väl inte direkt bli medlem om man säger så men jag är nöjd ändå..fick 122 i resultat och för att bli medlem skulle man ha minst 131.. Onödigt vetande kan tyckas men ett trevligt tidsfördiv var det iallafall! Haha!



Vadå skulle jag hitta på bus... du måste skämta!
Kommentarer
Micke

Världens sötaste lilla kille! :-) Hälsa honom från morbror!

2009-01-14 - 23:33:46 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0