Stora familjer!

Såg igår ikväll på programmet familjen Annorlunda på tv.  Wow säger jag bara!! Hur orkar de?? Jag förundras över hur de  får vardagen att gå ihop...eller är det bara tv som framställer det så? Det tror jag! För er som inte sett programmet så handlar det om tre familjer som har många barn! En familj har fem barn, en åtta och en tio! (läs mer om dem här)Och jag som tycker det iblalnd är drygt med två. Inte drygt i bemärkelsen att ta hand om dem men för att man är så j**vla trött! Om jag är trött vad borde inte de då vara eller är de mamma nån sorts supermorsor som ätit kryptonit eller nåt för att få till det?

Jag är imponerad av dem, verkligen! Men samtidigt så kan jag tycka lite synd om barnen som inte riktigt får vara barn. Familjen med åtta barn, där mamman förövrigt inte lever tillsammans med någon av de åtta barnens pappor, åkte igårdagens program till badhuset. Trist nog så får de två äldsta hjälpa mamman med de yngre barnen så att de själva som är i tonåren inte själv kan ha skoj! Killen ville själv latja i vatten rutchkanor men fick inte det då han blev tvungen att ta hand om två av sina småsyskon. Det blir lite fel tycker jag då det inte är han som valt att ha så många syskon. Samtidigt kan jag känna glädje för dem som lever i stora familjer...det finns alltid någon där för dig! Vilken enorm trygghet det måste vara!




Familjen annorlunda!! Dessa tre familjer är helt otroliga!! Det är med förundran jag följer detta tv program!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0