Skärtorsdag,

Dagen då alla påskärringar far till blåkulla på konferens! Min son gjorde ett tappert försök att ta sig dit som påskgubbe idag men slocknade utmattad i sängen efter diverse äventyr under dagen! Fick han en önskan som skulle slå in så tror jag nu att han skulle be om att det var skärtorsdag minst en gång i veckan... Han har varit i himmelriket idag så mycket godis som han har fått!! Det godiset kommer för hans del räcka måååånnnga lördagar framöver om inte hans mamma och pappa hjälper till och som den lilla godisråtta jag är så kan jag väl ställa upp och hjälpa till då!!



på väg ut för att önska våra grannar Glad Påsk!




det var lite spännade att stå och vänta på vad man kunde få att lägga i kaffepannan!




Han upptäckte dockk snabbt att han gjort för få påskkort så det blev en vända hem igen för att göra flera kort
= mera godis!

(klicka på bilderna så blir de större)

Han började sin färd som påskgubbe redan till förskolan imorse! Efter förskolan åkte vi direkt till Kicki och Ruben för att önska dem en Glad Påsk..till Gustavs besvikelse fick han inge godis där, men väl MYCKET pengar istället! Han blir nog dock glad över dem dden dag då det blir dags för godisköp istället då han inser hur mycket man kan få den summan!

Efter allt påskande på vår gata så bar det iväg till morfar som bjudit in till korvgrillning och fika! Alla barn och barbarn var där utom Ida och Johannas man Jonas! Det var verkligen jättekul att träffa alla! Judith hade börjat gå och Kusin Lova var på god väg att börja krypa! Elsa var på riktigt gott humör bland alla lekkamrater och Gustav fick en härlig avslutning på denna trevliga dag! Bästa överraskningen stod Elenor och Mattias för som skulle få en liten i början av Juli! GRATTIS! Pappa hade visst glömt bort att berätta det för oss! .. så typiskt av han! =) Tänk vad roligt det skulle varit om de inte hade varit där idag och så skulle vi ha träffats i sommar istället (det går oftats så länge mellan gångerna vi ses tyvärr) och de skulle haft en liten skrutt med sig då... Snacka om chock!, dock roligt!!!

Har idag också varit till öppna fsk i Bjursås för omväxlings skull. Det var Sofia som bad mig vara med henne dit då hon var rädd att bli ensam med den ack så tråkiga "ledaren". Fyra barn var det där då jag kom dit och nja..jag tror jag håller mig till Grycksbo i fortsättningen! Mycket trevligare både vuxna och barn! Väl hemkommen och Elsa sov middag satte jag mig att spela tv-spel ..är inne i en sån period igen och det är skrämmande vad snabbt timmarna går när man är inne i spelandet. Jag förstår de barn som gnäller över sina föräldrar som säger åt sina barn att spela max en timme...man hinner ju ingenting på det. Dock kommer jag bli en av de föräldrarna då jag anser att det inte är bra för dem att bli fast framför tv/datorn! No mercy!!

GLAD PÅSK!!!!


Kommentarer
Johanna

Underbart söt påskgubbe!

2009-04-10 - 12:38:25 - URL: http://esteline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0