Malmö

Vilken helt underbar resa det blev! Vädert var på topp samtliga dagar! Det kändes som att man åkt utomlands för våren..nej sommaren hade redan kommit dit! Allt var så grönt och fint och t.o.m syrenerna hade börjat blomma! Jag har verkligen fyllt på min energidepå till fullo så jag borde klara mig tills att sommaren även når dessa breddgrader!

Resan ner i bil gick över förväntan! Med två bebisar kan det ju gå lite hur som helst men de var som små änglar! Maria var lite orolig innan men det hade hon som sagt inte behövt vara!

Torsdagen blev en lugn dag. Först var vi iväg till Ikea en sväng då Maria skulle dit och inhandla nåt..Efter lunch for Maria och Melwin iväg på babysim så jag och Elsa stannade hemma hos Björn. När hon senare kom hem tog vi oss en lååångpromenad...iallafall i mina ögon.. Maria går tydligen mycket längre då hon är ute.. Tog en massa fina kort på min älsklingsblomma/träd MAGNOLIA. De var i full blom och jag ångrar verkligen att jag inte tog med min stora kamera..men, men det blev fina bilder ändå. Bilder kommer senare för jag har inte orkat tanka över dem till datorn än..

Fredag var vi i valet och kvalet om vi skulle åka upp till Ullared, men vi beslutade oss tillslut att stanna i Malmö. Kanske tur det för annars hade jag säkerligen gjort slut på en hel massa pengar. Vi åkte iallafall ner till staden och strosade omkring där hela förmiddagen. Vi tog oss sedan ännu en lååångpromenad hem. Väl hemma ringde Maria på en barnvagns annons åt mig (har så svårt att förstå en del skånska över telefon). Det var en rosa Carena Easy och den fanns kvar så jag slog till! Är mer än nöjd! 650kr fick jag ge för den..dock betalde jag bara själv 250 då jag fick 400 av Maria i födelsedags present!! Så nu har Elsa en rosa fin "shopping" vagn/sulky! På kvällen åkte vi utan barn hem till en av Marias vänner, Annica, där vi umgicks och snackade lite skit ett par timmar! Björn passade barnen och Elsa hade skött sig exemplariskt och sovit hela tiden! Hon har förresten sovit jätte bra alla dagar vi var där!

På lördagen åkte vi till jättestor barn-loppis och där fyndade jag rejält! Hade kunnat köpa mycket mer men tyvärr fick jag begränsa mig då jag fick lov att tänka på att jag skulle kunna frakta med mig allt själv på tåget hem. HIttade iallafall ett stort sjörövarskepp för 20kr., en discokula för 30kr, tre sago-cd för 10kr styck samt ett spel "Bamses honunsjakt" för 10kr så nu är Gustavs födelsedagspresenter inhandlade! Alla grejer var i mycket fint skick!
Eftermiddagen spenderade vi i bokskogen! Skriver mer om det vid ett senare tillfälle!

Sen blev det så till sist söndag och tyvärr dags för hemresa! Hade kunnat stanna ett par agar till minst! Resan gick även denna gång över förväntan. Det tar ju trots allt runt 8 timmar men Elsa gnällde inte en enda gång! Så detta kan jag göra om flera gånger =) Dock var det ändå ganska skönt att komma hem!!

Nu är det ny vecka och nya tag!! GRATTIS LILLEBROR och SOFIA som har födelseidag idag också! Tyvärr hittade jag inga bra kort att lägga upp på dem här..=)
Kommentarer
Sofia

Man tacka så mkt..gladast är jag nog att du inte hade ngt knas foto.

2009-04-28 - 11:57:09 -
Maria

Kom snart igen =)

2009-04-29 - 00:34:59 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0