Back on track!!

Jajamänsan!! Äntligen känns det som om livet är på väg tillbaka!! Men fy vilken vecka (och lite till) det har varit! Är fortfarande inte återställd så det blir iallafall ingen träningen i veckan, men nästa vecka då j**lar!

Helgen har iallafall varit underbar! Bara tagit det lugnt och insupit solens härliga strålar! I fredags tog jag med mig mamsen och barnen upp till Rättvik och gick ut ut på långbryggan! Jättehärligt i solskenet! Tänkte vi skulle ha ätit lunch på Sjövillan också men de hade ett otorligt dåligt utbud av barnmat så vi gick till Fricks istället där Gustav kunde äta lite pannkaka! Sjövillans utbud var mindre portioner av "dagens rätter" och det var inget som jag hade fått i prinsen..Synd tycker jag då det var jättefint därinne! En annan gång kanske..

I Lördags tog vi en vända ut till Magnus, Jonatan och Josefin. Där blev det lite korvgrillning och lek! Mycket trevligt! Söndagen bjöd på en riktigt trevlig tipspromenadvända med Sara, Oliwer, Sofia, Daniel och Lova! Tyvärr, tyvärr så lyckades Familjen Hedlöv/ Slåtteby dra hem flest poäng..men det var nog bara en lyckträff.. (får vi hoppas) Det får bli revanch nästa söndag istället!

Mycket mer har inte hänt då krafterna inte funnits.. Hoppas på en mer innehållsrik påskvecka istället. Vi ska iallafall runt till släkten lite under "påskdagarna". På torsdag ska vi hem till pappa på påskfika/ korvgrillning. Han ringde i går och frågade om vi kunde..de skulle försöka samla ihop alla barn och barnbarn vilket jag hoppas de lyckas med för det är så trevligt att träffa alla då det inte sker alltför ofta tyvärr. På fredag blir det påsklunch hos mamma och på lördag bär det av till stugan. Där ska vi fira J.s mormor som fyllt år!

Nu har vi också bestämt oss för att bygga ut huset. Det är det absolut billigaste alternativet och eftersom det inte kommer ut så många hus till försäljning nu och vi ganska omgående är i behov av ett till rum så får det bli så.. Skulle det sen vara så att vårt drömhus dyker upp så kan vi ju flytta ändå.. Förhoppningsvis kan byggandet köra igång efter påsk! Ska bli riktigt spännade! jag får dokumentera allt i bilder då det blir dags så ni också får se..

Appropå bilder så hade jag med kameran upp till Rättvik.. några fina bilder blev det allt samt en riktigt rolig bild på Gustav.. Upptäckte vad han gjorde då jag inspekterade kortet... Dock är han nog inte medveten om vad han gör själv..det ser bara så ut! Den lille spjuvern.. Han stod och pratade om man kunde gå på stenarna i bakgrunden.. Se själva!


Ja vad säger man...


Jippi!


Mormor med Elsa


Coolingen!


Puh..snart framme!!


Rättviks kyrka





I like close-ups


Även denne profil hade sponsrat en bräda! Bra gjort!
Kommentarer
Maria

Bygga ut huset minsan, gud så spännande lägg på 150 km2 på vad ni har tänk så kan vi oxå flytta in hehe.. Filmen var skiiiiiiiiit bra! Men när jag kom hem så hade melle över 40 grader igen =(

2009-04-07 - 00:10:32 -
Johanna

Åhh va kul med en massa bilder! Trevligt att ni blir kvar i området, hoppas barnen vill leka nån dag nu när våren är här :-)

2009-04-07 - 15:36:21 - URL: http://esteline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0