Kisseri..

G lyckades med konsten att kissa i soffan igen igår. Som tur var var det J som var hemma med honom då och fick ta hand om det. Denna gång sköll han dock på att det kanske var lite vatten som nån spillt i soffan... Han har då alltid en smidig ursäkt på lut så att man inte kan annat än dra på mungipan åt honom...
Dock var det ju lite annorlunda förra veckan då jag trött och frustrerad över att för tredje gången på tre timmar (plus en sömnlös natt) ta rätt på nerkissade kläder och soffa säger till honom att vi kanske måste gå till doktorn om detta skvättande fortsätter.. varpå han säger att doktorn kanske ger honom en spruta då? Ja kanske det svarar jag och tilläger, av bara farten, "Eller så kanske han klipper av den". Gisssa om ögonen som redan var stora över tanken på sprutan blir tefatstora och lite lätt vattniga...
Nu vill jag bara tillägga att detta inte var något smart drag och inget att rekomendera om man vill få sina små juveler torra.. Det tog någon dag innan han släppte detta och inte bröt ihop skrikandes då han kissat lite i byxorna  " Jaaaagg viilll iintte attt doookkktooorn skaaa kllliiipppa avv miiin snoooppp!!"  Tro mig när jag säger att mitt samvete inte mått så bra, då jag dessutom fick lov att berätta detta på förskolan så att de vet vad det handlar om utifall den pratglada sonen får för sig att ta upp detta med dem.. Numer överväger jag väl mina uttryck så jag slipper uttsätta min älskling för fler traumatiska upplevelser i sin uppväxt... Men ibland kan man inte hjälpa att man är en super trött mamma som kastar grodor kring sig utan att tänka på följderna..
Kommentarer
Micke

Helt underbart! Tack för tipset haha vi skattade så vi grät :)

2009-01-06 - 09:18:54 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0